Απόδοση ιστοσελίδων και βελτίωση

από τον Δημήτρη Τσουκαλά

Υπάρχουν στόχοι;

Η κατασκευή ενός ιστοχώρου είναι το πρώτο βήμα όταν ξεκινάτε μια εκστρατεία marketing στο διαδίκτυο, και η επιτυχία ή η αποτυχία της ιστοσελίδας σας εξαρτάται άμεσα από το πόσο ξεκάθαροι και συγκεκριμένοι είναι οι στόχοι που έχετε θέσει.

Εάν δεν ξέρετε τι θέλετε από την ιστοσελίδα σας ή τι πρέπει να περιμένετε από αυτήν, τότε πιθανότατα θα αποτύχει. Χωρίς στόχους που θα σας καθοδηγούν στην ανάπτυξη του ιστοχώρου σας, όλη η ιστοσελίδα σας θα είναι άλλη μια άκαρπη προσπάθεια που θα χαθεί στο χάος του διαδικτύου.

Πώς υπολογίζω την απόδοση της ιστοσελίδας μου;

Εάν για παράδειγμα στην ιστοσελίδα σας έχετε δημιουργήσει μια φόρμα όπου στόχος είναι να γίνουν κάποιες παραγγελίες προϊόντων τότε θα πρέπει να ακολουθήσετε κάποια βήματα προκειμένου να απαντήσετε στο ερώτημα: η ιστοσελίδα μου αποδίδει; και αν ναι πόσο καλά; Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να υπολογίσετε τον αριθμό των επισκεπτών μέσα σε κάποια συγκεκριμένη περίοδο. Μια καλή περίοδος υπολογισμού είναι ο μήνας. Στην περίοδο αυτή δεν θα πρέπει να κάνετε καμία off line ενέργεια προώθησης της ιστοσελίδας σας.

Παρεμπίπτοντος, επειδή μπορεί στα στατιστικά μας να βλέπουμε πολύ κόσμο να "μπαινοβγαίνει" στον ιστοχώρο μας αυτό δεν σημαίνει ότι είναι και επιτυχημένος. Για να χαρακτηριστεί μια ιστοσελίδα πετυχημένη θα πρέπει να επαληθεύει τους στόχους της. Έτσι στο παράδειγμα μας θα θέλουμε οι χρήστες μας να πραγματοποιούν κάποιου είδους παραγγελία ή επικοινωνία μέσω της φόρμας μας. Αυτό λέγεται στα αγγλικά "site conversion rate" και είναι πολύ σημαντικό στοιχείο για να υπολογίζουμε την απόδοση της ιστοσελίδας μας.

Για να μπορέσουμε να υπολογίσουμε το S.C.R της ιστοσελίδας μας θα πρέπει να εξετάζουμε τον αριθμό των επισκεπτών ανά μήνα (visits) και τον αριθμό των ατόμων που απάντησαν μέσα από τη φόρμα μας και πήραν το προϊόν ή την υπηρεσία μας. Π.χ. εάν είχαμε μέσα σε ένα μήνα 2000 επισκέψεις (visits) και παρήγγειλαν οι 25 από αυτούς τότε λέμε ότι το S.C.R είναι 1,25%. Πώς προκύπτει;
25/2000 * 100 = 1,25

Εάν ανακαλύψετε ότι η "κίνηση" της ιστοσελίδας σας είναι πολύ χαμηλή μπορεί να θέλετε να ενισχύσετε την ιστοσελίδα σας με κάποιες επιπρόσθετες marketing τεχνικές. Υπάρχουν αρκετές τέτοιοι μέθοδοι που μπορούν να ενισχύσουν την κίνηση. Για παράδειγμα, μπορείτε να ξεκινήσετε στρατηγική βελτιστοποίησης S.E.O έτσι ώστε να κατευθύνετε συγκεκριμένο κοινό μέσα από τις μηχανές αναζήτησης.

Αυτό μπορείτε να το επιτύχετε είτε μόνοι σας, διαβάζοντας τα άρθρα που υπάρχουν σε αυτή αλλά και σε άλλα σελίδες, είτε μπορείτε να απευθυνθείτε σε πεπειραμένες εταιρίες ή συμβούλους επιχειρήσεων όπως η SEOGREECE. Έπειτα πρέπει να διατηρήσετε αυτές τις θέσεις που έχετε ήδη πετύχει.

Ευκολία & ευχρηστία

Μια ακόμη πολύ σημαντική παράμετρος που πρέπει να εξετάσετε προσεκτικά είναι το πόσο εύκολο είναι στην ιστοσελίδα σας ο χρήστης να πραγματοποιήσει μια αγοραπωλησία ή μια επαφή.

Στο παράδειγμα μας δηλαδή, πόσο εύκολο είναι ο χρήστης να συμπληρώσει την φόρμα παραγγελιών. Εάν δεν βρει εύκολα τον «δρόμο» ή τον τρόπο να τη συμπληρώσει, τότε σίγουρα θα εγκαταλείψει το site σας νωρίς και θα αναζητήσει μια άλλη ιστοσελίδα για να κάνει τη δουλειά του. Ας μην ξεχνάμε πως στο διαδίκτυο υπάρχει άφθονος ανταγωνισμός. Έτσι λοιπόν σιγουρευτείτε ότι έχετε το κουμπί που παραπέμπει στην φόρμα σας σε περίοπτη θέση στην ιστοσελίδα σας χωρίς να κουράζετε τον χρήστη.

Τέλος, φροντίστε το περιεχόμενο και τα γραφικά της ιστοσελίδας σας έτσι ώστε να μοιάζει όσο πιο επιχειρησιακή και σοβαρή γίνεται. Ο στόχος φυσικά είναι να συμπληρώσουν οι χρήστες την φόρμα μας αλλά για να γίνει αυτό θα πρέπει και όλο το «πακέτο» να είναι καλό, γι αυτό φροντίστε για την συνολική όψη της ιστοσελίδας σας.


Δημιουργήστε στρατηγική δεσμών (links)

Άρθρα για τις μηχανές αναζήτησης (S.E.O)

Μηχανές αναζήτησης τι "θέλουν"
Ανάλυση κίνησης ιστοσελίδων
Αξιολόγηση ιστοσελίδων
Δημιουργήστε δεσμούς - links
Επιλογή λέξεων κλειδιών

Παρακολούθηση αποτελεσμάτων
Τα 10 απαγορευτικά σημεία
Μηχανές αναζήτησης & FLASH
Λόγοι που μεταβάλουν το SERP
Ανάλυση του φίλτρου Sandbox