Παρακολούθηση αποτελεσμάτων (monitoring)

από τον Δημήτρη Τσουκαλά

Από τη στιγμή που οι μηχανές αναζήτησης είναι ο πρώτος σταθμός των ανθρώπων στο internet αναζητώντας προϊόντα και υπηρεσίες, τότε κατανοείτε φαντάζομαι ότι η θέση που κατέχει η ιστοσελίδα σας σ' αυτές είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας.

Εάν το URL σας εμφανίζεται αρκετά κάτω στα αποτελέσματα αναζήτησης, οι πιθανότητες ο καταναλωτής να σας εντοπίσει μειώνονται δραματικά. Μόλις λοιπόν επιτύχετε μια υψηλή θέση στα αποτελέσματα (ακολουθώντας όσο έχουμε πει μέχρι τώρα), το επόμενο και πολύ σημαντικό στάδιο είναι να τη διατηρήσετε.

Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να βρείτε έναν τρόπο να ελέγχετε και να παρακολουθείτε τη θέση σας στις μηχανές αναζήτησης.

Βραχυπρόθεσμες διακυμάνσεις

Σε αυτή τη φάση(παρακολούθηση αποτελεσμάτων), δεν θα πρέπει να ανησυχείτε για τις βραχυπρόθεσμες μικρές διακυμάνσεις στις θέσεις ταξινόμησης σας. Αυτές είναι αναπόφευκτες. Είναι μέρος της όλης διαδικασίας και λειτουργίας των μηχανών αναζήτησης. Οι μακροπρόθεσμες αλλαγές είναι αυτές που θα πρέπει να προσέξετε και να προετοιμαστείτε να ενεργήσετε αμέσως.

Μακροπρόθεσμες μεταβολές

Η Ανάλυση των μακροπρόθεσμων τάσεων των θέσεων των μηχανών αναζήτησης είναι επιτακτικός. Ο τρόπος με τον οποίο οι μηχανές αναζήτησης ταξινομούν τις ιστοσελίδες μπορεί να αλλάξει. Εάν είστε απληροφόρητοι για αυτές τις αλλαγές - πολλές από αυτές μοιάζουν μικρές και ασήμαντες μα μπορούν να είναι καταστροφικές στην ταξινόμησή σας - η θέση σας μπορεί να μειωθεί στο κατώτατο σημείο του καταλόγου απίστευτα γρήγορα. Για να αποφευχθεί αυτό, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα σύστημα που να ελέγχει τις θέσεις σας σε μηνιαία βάση.

Κάθε μηχανή αναζήτησης χρησιμοποιεί έναν τύπο (φόρμουλα) για να υπολογίζει τις ταξινομήσεις των ιστοσελίδων του διαδικτύου. Όταν μια μηχανή αναζήτησης αλλάζει αυτόν τον τύπο, τότε αυτό μπορεί να αυξήσει ή να μειώσει την ταξινόμησή σας. Επομένως, πρέπει να ελέγχετε τις θέσεις σας συχνά προκειμένου να είστε ενήμεροι και να μπορείτε να δράσετε έγκαιρα.

Εξέταση ανταγωνισμού

Πρέπει επίσης να εξετάσετε τον ανταγωνισμό σας - ένας πολύ κρίσιμος παράγοντας - πρέπει πάντα να είστε άγρυπνοι. Του ανταγωνιστή σας η θέση μπορεί ξαφνικά να αυξηθεί, χαμηλώνοντας αυτόματα τη θέση σας. Η θέση τους μπορεί να μειωθεί, ωθώντας τη θέση σας υψηλότερα. Κάθε μήνα, θα πρέπει να αναμένετε τις διακυμάνσεις των θέσεων λόγω των συνεχών αλλαγών και των νέων ιστοσελίδων που προστίθενται στον κατάλογο.

Οι διακυμάνσεις θα σας δώσουν επίσης ζωτικής σημασίας πληροφορίες για το πώς να βελτιώσετε τον ιστοχώρο σας και να αυξήσετε τη θέση σας στα αποτελέσματα.

Παρακολούθηση εφ' όλης της ύλης

Φυσικά, θα πρέπει να διακρίνετε τις δημοφιλέστερες μηχανές αναζήτησης του διαδυκτίου έτσι ώστε να συντονίσετε τις προσπάθειες σας και την παρακολούθηση σας πάνω σε αυτές. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν δέκα δημοφιλείς μηχανές αναζήτησης στο διαδύκτιο. Η δυσκολία που αντιμετωπίζετε είναι ότι και οι δέκα μπορούν να αλλάζουν τον κατάλογο τους κάθε μήνα και εσείς πρέπει να τις παρακολουθείτε.

Αυτό σημαίνει ότι εσείς πρέπει όχι μόνο να ελέγχετε τις θέσεις που έχετε πετύχει σε αυτές τις 10 διαφορετικές μηχανές αλλά και να παρακολουθείτε τη δημοτικότητα των λέξεων που μπορεί να αλλάζει στην κάθε μια ξεχωριστά.

Τέλος δεν θα πρέπει να ξεχνάτε ότι η βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης είναι μια επένδυση χρόνου και χρημάτων και γι αυτό δεν θα πρέπει να αφήνετε τα πράγματα στην τύχη τους. Η συνεχή παρακολούθηση μετά την επίτευξη των αποτελεσμάτων είναι η ολοκλήρωση για ένα πετυχημένο search engine optimization.


Τα 10 απαγορευτικά σημεία του S.E.O

Άρθρα για τις μηχανές αναζήτησης (S.E.O)

Μηχανές αναζήτησης τι "θέλουν"
Ανάλυση κίνησης ιστοσελίδων
Αξιολόγηση ιστοσελίδων
Δημιουργήστε δεσμούς - links
Επιλογή λέξεων κλειδιών

Παρακολούθηση αποτελεσμάτων
Τα 10 απαγορευτικά σημεία
Μηχανές αναζήτησης & FLASH
Λόγοι που μεταβάλουν το SERP
Ανάλυση του φίλτρου Sandbox