Μηχανές αναζήτησης & Macromedia
FLASH
από τον Δημήτρη Τσουκαλά
Τι γίνεται στην περίπτωση που κάποιος πελάτης επιμένει
στην βελτιστοποίηση μιας ιστοσελίδας που είναι φτιαγμένη
στο FLASH? Αυτή η περίπτωση μπορώ να
πω πως είναι και η δυσκολότερη που μπορεί να σου τύχει.
Όπως έχω αναφέρει κα σε προηγούμενα άρθρα, οι μηχανές αναζήτησης δουλεύουν με
κείμενο (TEXT) και δεν αναγνωρίζουν ούτε εικόνες ούτε video
ΟΥΤΕ FLASH. Παρόλα αυτά υπάρχουν κάποιες ενέργειες που μπορεί κάποιος να κάνει
προκειμένου να ταξινομηθεί «καλά» στις μηχανές αναζήτησης (Βέβαια σε καμιά περίπτωση
δεν συνιστώ την εξ' ολοκλήρου κατασκευή μιας ιστοσελίδας σε FLASH).
Χωρίς να θέλω να στραφώ ενάντια στο καταπληκτικό κατά τα άλλα αυτό πρόγραμμα
της Macromedia που δίχως άλλο χαρίζει μοναδική εμφάνιση στην ιστοσελίδα, δίνει
κίνηση και κάνει πολύ ελκυστικό το προϊόν, δυστυχώς δεν βοηθά καθόλου στην διαδικασία
της ταξινόμησης. Γι' αυτό και σήμερα θα σας πω κάποια πράγματα που θα σας βοηθήσουν
στην βελτιστοποίηση της flash ιστοσελίδας σας.
"Σπάστε" την
ιστοσελίδα σας
Σε πρώτη φάση «σπάστε» την ενιαία ιστοσελίδα flash σε επιμέρους flash movies
έτσι ώστε να «χτίσετε» την html δομή σας και έπειτα θα προσθέτετε ένα ένα τα
flash movie σας έτσι ώστε να πετύχετε τη συνολική εικόνα της ιστοσελίδας που
είχατε και πριν. Κάντε το όπως θα χτίζατε μια απλή html σελίδα που αντί για εικόνες
θα χρησιμοποιεί flash, φροντίζοντας φυσικά να χρησιμοποιήσετε όσο καλύτερα μπορείτε
τα <META TAGS>. Στην περίπτωση που θέλετε να βελτιστοποιήσετε την ιστοσελίδα
σας για αρκετές λέξεις τότε καλό θα ήταν να τη χωρίσετε σε ενότητες και να βελτιστοποιήσετε
την ιστοσελίδα σας για κάθε ενότητα ξεχωριστά.
Επειγόντως
links
Ξεκινήστε οπωσδήποτε στρατηγική δεσμών που στην περίπτωση του flash θα σας φανεί
χρησιμότερη από κάθε άλλη φορά. Το υψηλό page rank θα σας χαρίσει καλά αποτελέσματα
στις αναζητήσεις. Χρησιμοποιήστε τα σωστά keywords μέσα στα anchor text και όχι
τα κλασικά «κάντε κλικ εδώ» και φροντίστε όσο μπορείτε να συνδέετε τις σελίδες
flash με κάποιες απλές html που περιέχουν κείμενο.
Επίσης είναι πιθανό να χρειαστεί να προβείτε ακόμη και σε τρόπους P.P.C (Pay
per click) γιατί συνήθως οι μηχανές αναζήτησης αργούν περισσότερο να ταξινομήσουν
τις ιστοσελίδες που χρησιμοποιούν FLASH, και εσείς μάλλον δεν θα έχετε καιρό
για χάσιμο.
Συνύπαρξη
FLASH & HTML
Ένας επίσης καλός τρόπος βελτιστοποίησης που συνιστώ στους πελάτες μου που επιμένουν
σε ιστοσελίδες flash είναι να τους προτρέπω στη κατασκευή δύο ειδών εκδόσεων
της ιστοσελίδας. Η πρώτη σε flash που επιθυμούν και οι ίδιοι και η άλλη σε καθαρή
HTML έτσι ώστε ο χρήστης και να επιλέγει βάσει της ταχύτητας σύνδεσης internet
που έχει άλλα και για να μπορέσουμε να βελτιστοποιήσουμε την ιστοσελίδα (στην
έκδοση HTML) όπως πρέπει.
Ενώ ένα τελευταίο τέχνασμα που χρησιμοποιείται από μερικούς developers είναι
να δημιουργούν πρώτα την ιστοσελίδα σε HTML, να επιτυγχάνουν καλές θέσεις στα
αποτελέσματα των αναζητήσεων και με δεδομένο ένα καλό page rank περίπου στο (4),
έπειτα να προσθέτουν ή να μετατρέπουν τη σελίδα τους σε flash.
Τέλος θα πρέπει να πούμε πως σωστό είναι να εξηγούμε όλα τα παραπάνω στον πελάτη
μας, έτσι ώστε να καταλάβει τα θετικά και τα αρνητικά του flash και αν πραγματικά
τον ενδιαφέρει και πιστεύει στην σπουδαιότητα της βελτιστοποίησης της ιστοσελίδας
του, να δεχθεί τις απόψεις αλλά και τις συμβουλές μας.
Λόγοι που
μεταβάλουν το S.E.R.P