Ανάλυση των στατιστικών στοιχείων ιστοχώρου

από τον Δημήτρη Τσουκαλά

Η ανάλυση των στατιστικών στοιχείων επισκεψιμότητας του Ιστοχώρου σας μπορεί να φανεί ανεκτίμητο εργαλείο για πολλούς λόγους. Το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να κάνετε είναι να κατανοήσετε πώς ερμηνεύονται τα στοιχεία.

ερμηνεία στατιστικών στοιχείων

Οι περισσότερες εταιρίες φιλοξενίας (web hosting) μπορούν πλέον να σας παρέχουν πληροφορίες στατιστικών στοιχείων επισκεψιμότητας που πρέπει έπειτα να ερμηνεύσετε και να τα αναλύσετε. Αρχίστε με την εξέταση των πιό βασικών στοιχείων - μέσος αριθμός επισκέπτων καθημερινά, εβδομαδιαία, και σε μηνιαία βάση. Αυτοί οι αριθμοί είναι το ακριβέστερο μέτρο δραστηριότητας-κίνησης του ιστοχώρου σας. Θα φαινόταν λογικό ότι όσο περισσότερη κυκλοφορία βλέπετε καταγραμμένη, τόσο καλύτερα για την ιστοσελίδα σας, αλλά αυτό είναι μια ανακριβής αντίληψη. Πρέπει επίσης να εξετάζετε τη συμπεριφορά των επισκέπτων μόλις εισέρθουν στον ιστοχώρο σας. Υπάρχει συχνά μια μεγάλη παρερμηνεία για αυτό που είναι συνήθως γνωστό ώς "χτυπήματα" και τι είναι πραγματικά αποτελεσματικό; πότε λέμε ότι έχουμε ποιότητα στην κυκλοφορία της ιστοσελίδας μας; Τα χτυπήματα σημαίνουν απλά τον αριθμό για τα αιτήματα πληροφοριών που παραλαμβάνονται από τον server. Τα χτυπήματα (hits) δεν είναι χρήσιμα στην ανάλυση της κυκλοφορίας ιστοχώρου σας.

Όσοι περισσότεροι επισκέπτες εισέρχονται στον ιστοχώρο σας, τόσο περισσότερο ακριβής η ερμηνεία που θα γίνει. Ο στόχος είναι να χρησιμοποιηθούν τα στατιστικά κυκλοφορίας του Ιστοχώρου σας που υπολογίζουν πόσο καλά ή πόσο κακά η ιστοσελίδα σας λειτουργεί για τους επισκέπτες σας. Ένας τρόπος να καθοριστεί αυτό είναι να διαπιστωθεί πόσο χρόνος κατά μέσον όρο ξοδεύεται κατά την περίηγηση ενος χρήστη στον ιστοχώρο μας. Εάν για παράδειγμα είναι πολύ συνοπτικός, δείχνει συνήθως θεμελιώδες πρόβλημα. Κατόπιν η πρόκληση είναι να υπολογίσετε ποιο είναι το πρόβλημα.

Θα μπορούσε να είναι ότι οι συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά (keywords) κατευθύνουν το λανθασμένο τύπο επισκεπτών (target group) στον ιστοχώρο σας. Επίσης μπορεί τα γραφήματα σας ή τα animation που μπορεί να χρησιμοποιεί η ιστοσελίδα σας να είναι χρονοβόρα και να αναγκάζουν τον επισκέπτη να εξέλθει γρήγορα. Παρατηρείστε πόσο χρόνο οι επισκέπτες ξοδεύουν στην ιστοσελίδα σας για να επισημάνεται τυχόν προβλήματα, και αφότου καθορίσετε τα προβλήματα, συνεχίστε να χρησιμοποιείτε το χρόνο που ξοδεύεται έτσι ώστε να εξακριβώσετε εάν οι διορθώσεις που κάνατε είναι σωστές.

Αποτελεσματικότητα στους τομείς μιας ιστοσελίδας

Επιπλέον, τα στατιστικά κίνησης της ιστοσελίδας σας μπορεί να σας βοηθήσουν να καθορίσετε ποιοι είναι και ποιοι όχι οι αποτελεσματικοί τομείς του ιστοχώρου σας. Εάν εσείς έχετε μια σελίδα που θεωρείτε ότι είναι σημαντική, αλλά οι επισκέπτες βγαίνουν γρήγορα, τότε η συγκεκριμένη σελίδα χρειάζεται προσοχή. Θα μπορούσατε, παραδείγματος χάριν, να τοποθετήσετε ένα link στην αρχική σελίδα που να συνδέεται με την σελίδα που θέλετε καθιστώντας έτσι τη σύνδεση πιο αξιοπρόσεχτη και εύκολη, ή ακόμη θα μπορούσατε να βελτιώσετε την αισθητική - όψη της συγκεκριμένης σελίδας δημιουργώντας έτσι πιο δυνατό impact.

Εάν επίσης, παρατηρείτε ότι οι επισκέπτες διαθέτουν περισσότερο χρόνο σε σελίδες που εσείς δεν θεωρείται τόσο σημαντικές, τότε καλό θα ήταν να μεταφέρετε το μαρκετινγκ και τις πωλήσεις και σε εκείνες τις σελίδες με κάποιον έξυπνο τρόπο.

Όπως μπορείτε να δείτε, αυτά τα στατιστικά στοιχεία θα αποκαλύψουν ζωτικής σημασίας πληροφορίες για την αποτελεσματικότητα των μεμονωμένων σελίδων, τις συνήθειες επισκεπτών. Αυτές είναι ουσιαστικές πληροφορίες σε οποιαδήποτε επιτυχημένη εκστρατεία μάρκετινγκ Διαδικτύου.

Ο ιστοχώρος σας έχει αναμφισβήτητα τις σελίδες εξόδων, όπως π.χ τη σελίδα επικοινωνίας. Αυτή είναι μια σελίδα που μπορείτε να αναμένετε πως ένας επισκέπτης θα εξέλθει από την ιστοσελίδα σας γρήγορα. Εντούτοις, κάθε επισκέπτης μπορεί να μην μπορεί να βρει ότι ακριβώς θέλει, και συνεπώς τα στατιστικά στοιχεία μπορούν να σας παρουσιάσουν διαφορετικές σελίδες εξόδων. Αυτό είναι κανονικό εκτός αν παρατηρείτε μια συνεχή τάση εξόδου από μια συγκεκριμένη σελίδα που δεν προορίζεται για σελίδα εξόδου. Εάν παρατηρηθεί πως ένα σημαντικό ποσοστό των επισκεπτών εξέρχονται από τον ιστοχώρο σας από μια σελίδα που δεν σχεδιάστηκε για αυτόν τον σκοπό, τότε θα πρέπει να εξετάσετε εκείνη την συγκεκριμένη σελίδα μέχρι να διαπιστώσετε ποιο ακριβώς είναι το πρόβλημα. Μόλις επισημάνετε τις αδυναμίες σε εκείνη την σελίδα, τότε ξεκινάτε δευτερεύουσες τροποποιήσεις στο περιεχόμενο ή τα γραφικά που μπορεί να ασκήσουν σημαντική επίδραση στην παραμονή του επισκέπτη.

Λέξεις κλειδιά & target group

Αφότου έχετε αναλύσει τα στατιστικά στοιχεία των επισκεπτών σας, είναι καιρός να κοιτάξετε τις λέξεις κλειδιά (πολύ σημαντικό) και τις φράσεις σας. οι λέξεις κλειδιά κατευθύνουν ένα συγκεκριμένο στόχο-κοινό εάν έχουν μελετηθεί σωστά. Να θυμάστε πως όσο πιο «σχετικό» είναι το κοινό που προσελκύουμε τότε σημαίνει ότι βρίσκουν στην ιστοσελίδα μας αυτό που ψάχνουν και συνεπώς τόσες περισσότερες πιθανότητες υπάρχουν να γίνουν πελάτες μας.

Εάν διαπιστώσετε πως προσελκύετε κοινό με λέξεις κλειδιά που δεν θα έπρεπε κατά τη γνώμη σας τότε θα πρέπει να επανεξετάσετε το θέμα των keywords. Οι λέξεις κλειδιά είναι ζωτικής σημασίας για την ποιότητα του κοινού που έρχεται να επισκεφτεί την ιστοσελίδα σας και συνεπώς να πραγματοποιήσει αγοραπωλησίες μαζί σας .Πολύ προσεχτική μελέτη λοιπόν στις φράσεις και λέξεις κλειδιά.


Τέλος εάν παρατηρήσετε πως οι χρήστες βρίσκουν την ιστοσελίδα σας με την πληκτρολόγηση του ονόματος σας π.χ. SEOGREECE τότε έχετε επιτύχει ένα πολύ μεγάλο κατόρθωμα για το branding του προϊόντος και της επιχείρησης σας κα έχετε χτίσει ήδη ένα πολύ δυνατό brand name που είναι πλέον αναγνωρισμένο από το ευρύ κοινό.

Πώς αξιολογώ την απόδοση της ιστοσελίδας μου;

Άρθρα για τις μηχανές αναζήτησης (S.E.O)

Μηχανές αναζήτησης τι "θέλουν"
Ανάλυση κίνησης ιστοσελίδων
Αξιολόγηση ιστοσελίδων
Δημιουργήστε δεσμούς - links
Επιλογή λέξεων κλειδιών

Παρακολούθηση αποτελεσμάτων
Τα 10 απαγορευτικά σημεία
Μηχανές αναζήτησης & FLASH
Λόγοι που μεταβάλουν το SERP
Ανάλυση του φίλτρου Sandbox