Τι είναι αυτό που "θέλουν" οι μηχανές αναζήτησης

από τον Δημήτρη Τσουκαλά

Το σημαντικότερο πράγμα που πρέπει να γνωρίζετε είναι: "κείμενο + κείμενο + πάλι κείμενο" Το κείμενο (txt) είναι το κύριο συστατικό της επιτυχίας γιατί ουσιαστικά αυτό ψάχνουν να ανιχνεύσουν οι μηχανές αναζήτησης. Οι μηχανές αναζήτησης δεν αναγνωρίζουν τις εικόνες (bmp, jpeg, gif κ.τ.λ) ούτε τα Flash animation. Χρησιμοποιήστε λοιπόν πλούσιο και αυθεντικό κείμενο (πρωτογενές) και να είστε σίγουροι πως έχετε κάνει το βασικότερο βήμα για την επιτυχία.

"Υπάρχουν πολλά μικρά πράγματα που μπορείτε να κάνετε κατά τη σχεδίαση ή επανασχεδίαση ενός website για να έχετε την καλύτερη αντιμετώπιση από τις μηχανές αναζήτησης. Kάθε μικρή λεπτομέρεια έχει σημασία για το τελικό αποτέλεσμα. Δεν υπάρχει κάποιος μαγικός τρόπος ή μία μαγική λέξη που θα μεταφέρει αυτόματα το website σας στην κορυφαία θέση σε μια μηχανή αναζήτησης"


Mπορείτε να ακολουθήσετε μια σειρά από ενέργειες (λοιπα άρθρα) που θα έχουν ως αποτέλεσμα την τοποθέτηση του website σας σε άριστη θέση στις μηχανές αναζήτησης για τις βασικές λέξεις κλειδιά που θα έχει βελτιστοποιηθεί.

Λέξεις κλειδιά


Οι λέξεις κλειδιά που θα χρησιμοποιήσετε οι οποίες θα εμπεριέχονται και στο κείμενο σας θα πρέπει να διερευνηθούν πρώτα.

Μην βάζετε στην τύχη λέξεις - Μέγα λάθος που συνηθίζεται - κάντε έρευνα, βρείτε τις λέξεις που χαρακτηρίζουν το θέμα σας, δείτε τι ψάχνουν να βρουν οι πελάτες σας, μελετήστε τον κλάδο σας και διαπιστώστε πόσο ανταγωνιστικές λέξεις έχετε επιλέξει. Υπάρχουν σήμερα ειδικά εργαλεία - software που μπορούν να ερευνούν για το πόσο δημοφιλείς είναι οι λέξεις που έχετε επιλέξει, πόσες φορές αναζητήθηκαν μέσα στον προηγούμενο μήνα και πολλά άλλα στοιχεία. Ένα τέτοιο εργαλείο που μάλιστα δίνεται ΔΩΡΕΑΝ σήμερα είναι το goodKeywords που μπορείτε να βρείτε στο δικτυακό τόπο www.goodkeywords.com

Συμβουλή: Αποφύγετε τις λέξεις που έχουν τεράστιο ανταγωνισμό π.χ. Yacht. Η συγκεκριμένη λέξη έχει ένα τεράστιο πλήθος αποτελεσμάτων στις μηχανές αναζήτησης και σε πολλές περιπτώσεις είναι λάθος να επιλεχθεί γιατί ουσιαστικά δεν προσδιορίζει ακριβώς αυτό που θέλουμε. Ενώ για παράδειγμα οι λέξεις yacht Greece προσδιορίζουν ότι κάποιος ψάχνει για yacht και συγκεκριμένα στην Ελλάδα.

Συνεπώς θα πρέπει πάντα να βλέπουμε από την πλευρά του χρήστη και να μην ξεχνάμε ότι ο χρήστης δεν θέλει να ταλαιπωρείται και να αναζητεί κάτι μέσα από έναν τεράστιο όγκο αποτελεσμάτων. Προσπαθεί πάντα να είναι όσο πιο συγκεκριμένος γίνεται έτσι ώστε να αντλεί το επιθυμητό αποτέλεσμα στο συντομότερο δυνατό χρόνο. Μεγαλύτερη αναφορά για τις λέξεις κλειδιά θα βρείτε σε επόμενα άρθρα.

Δώστε ισχύ

Για τις μηχανές αναζήτησης δεν έχει ισχύ κάτι που υπάρχει μόνο στην πρώτη σελίδα αλλά πρέπει να υπάρχει συνοχή σε όλο το website. Μπορείτε να βελτιστοποιήσετε την αρχική σελίδα σας δηλώνοντας τις βασικότερες λέξεις / φράσεις "κλειδιά" και στις άλλες σελίδες να χρησιμοποιήσετε διαφορετικές φράσεις της βασικής λέξης ή της βασικής φράσης. Εάν π.χ. παρουσιάζετε διαφορετικά προϊόντα σε διαφορετικές σελίδες, κάθε σελίδα μπορεί να βελτιστοποιηθεί για εκείνο το συγκεκριμένο προϊόν.
Αυτός είναι ένας καλός τρόπος οργάνωσης.

Συστήνουμε τη βελτιστοποίηση τουλάχιστον 12 σελίδων για το website σας προκειμένου να έχετε καλύτερο αποτέλεσμα στις μηχανές αναζήτησης.

Μην δίνετε ιδιαίτερη βάση σε σελίδες όπως "Contact us", "Οροι χρήσης" κ.λ.π. αλλά δώστε όλη σας την προσοχή σε σελίδες τις οποίες θέλετε να δει ο κόσμος και οι οποίες θα περιέχουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας.

Ασχοληθείτε με στρατηγικές δεσμών (links) προς άλλες ιστοσελίδες έτσι ώστε να ενδυναμώσετε το λεγόμενο page rank, πράγμα που θα σας κερδίσει πολλές θέσεις στον πίνακα κατάταξης.

Αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για να εμφανιστείτε γρήγορα στις πρώτες σελίδες των μηχανών αναζήτησης. Αναζητήστε άλλα sites που θα μπορούσαν να ενεργοποιήσουν έναν σύνδεσμο προς το site σας. Κάντε ανταλλαγή συνδέσεων προς τα δικά τους site (link exchange strategies).

Επικοινωνήστε με όσους περισσότερους webmasters μπορείτε, μιλήστε τους ευγενικά, εξηγείστε τους το σκοπό για τον οποίο θέλετε να προβείτε σ' αυτήν την ενέργεια και ότι είναι πολύ σημαντικό για εσάς και να είστε σίγουροι πως πολλοί απ' αυτούς θα πραγματοποιήσουν ανταποδοτικό link με εσάς.

Μην δίνετε ιδιαίτερη σημασία σε Free Listings καθώς δεν τα επισκέπτεται σχεδόν ποτέ κανείς και δεν ωφελούν όσο υπόσχονται.

Έχει μεγάλη σημασία τα sites να έχουν παρόμοιο αντικείμενο με το δικό σας, να εξειδικεύονται στον τομέα σας και γενικότερα να έχουν κάποια σχέση με αυτό που θέλετε να προωθήσετε.

Πολύ βασική προϋπόθεση είναι τα site στα οποία θα συνδεθούμε να έχουν υψηλό page rank, από 4 και άνω. Εάν συνδεθούμε σε ένα σχετικό με το δικό μας website με υψηλό page rank π.χ. 6 και εάν έχουμε κάνει και καλό on page optimization τότε είναι πολύ πιθανό σε λιγότερες από (4) ημέρες να βρεθούμε σε υψηλές θέσεις.

Όσο περισσότερα sites περιέχουν συνδέσμους προς το δικό σας site, τόσο μεγαλύτερο το page rank της ιστοσελίδας σας και τόσο καλύτερα θα σας κατατάξει η κάθε μηχανή αναζήτησης στα αποτελέσματα της.

Αναλύστε την "κίνηση" της ιστοσελίδας σας

Άρθρα για τις μηχανές αναζήτησης (S.E.O)

Μηχανές αναζήτησης τι "θέλουν"
Ανάλυση κίνησης ιστοσελίδων
Αξιολόγηση ιστοσελίδων
Δημιουργήστε δεσμούς - links
Επιλογή λέξεων κλειδιών

Παρακολούθηση αποτελεσμάτων
Τα 10 απαγορευτικά σημεία
Μηχανές αναζήτησης & FLASH
Λόγοι που μεταβάλουν το SERP
Ανάλυση του φίλτρου Sandbox