Γιατί η θέση μου στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης αλλάζει συνεχώς

από τον Δημήτρη Τσουκαλά

Αυτό είναι ένα από τα πιο συχνά ερωτήματα που απασχολούν τους webmasters. Η απάντηση είναι ότι " Η αλλαγή είναι η μόνη σταθερά στον κόσμο του S.E.O"

Υπάρχουν αρκετοί λόγοι που ευθύνονται για τις συνεχείς μεταβολές στη θέση κατάταξης της ιστοσελίδας μας στα αποτελέσματα αναζήτησης των μηχανών.


Ανταγωνιστικό πεδίο

Η ανταγωνιστικότητα πάντα προκαλεί μεταβολές στις θέσεις κατάταξης, θα έχετε παρατηρήσει πολλοί από εσάς ότι ενώ βρίσκεστε στην 4η θέση σήμερα αύριο είστε στην 21η θέση. Αυτό συμβαίνει όταν η μηχανή αναζήτησης κάνει κάποιο update (αλλάζοντας κάποια μεταβλητή στον αλγόριθμο), που να έχει ως συνέπεια: προσθήκη νέων ιστοσελίδων, περικοπή ιστοσελίδων που θα θεωρηθούν περιττές - βάση της αλλαγής - και τέλος τροποποίηση αλλαγή δηλαδή στην θέση κατάταξης των ήδη υπαρχόντων σελίδων. Έτσι λοιπόν φροντίστε να ελέγχετε τις σελίδες των ανταγωνιστών σας που είναι πάνω και κάτω από εσάς. Σιγουρευτείτε ότι δεν χρησιμοποιείτε "ανήθικες τεχνικές" και προσπαθήστε με ορθόδοξο τρόπο να ανεβείτε ξανά, κατανοώντας το λόγο της μεταβολής.

Ηλικία ιστοσελίδας

Είναι αυτό που ονομάζουμε το στάδιο του κύκλου ζωής μιας ιστοσελίδας. Εδώ ένα πέπλο μυστηρίου καλύπτει τον παράγοντα ηλικία. Πολλοί Seo masters πιστεύουν (για το GOOGLE συγκεκριμένα) ότι στα νέα websites η συγκεκριμένη μηχανή "τρέχει" το λεγόμενο sandbox το οποίο τις βγάζει εκτός λίστας ή βυθίζει κυριολεκτικά τις θέσεις κατάταξης τους. Το sandbox αφορά μόνο τα καινούρια websites ενώ έχει παρατηρηθεί ότι δεν επηρεάζει καθόλου τα παλιά. Αν πέσεις στην παγίδα του, τότε μπορεί να σε κρατήσει εκτός ακόμη και για έξι ολόκληρους μήνες, γεγονός που σε οδηγεί σε καινούρια βελτιστοποίηση με λιγότερο ανταγωνιστικές λέξεις-φράσεις κλειδιά. Καλό είναι λοιπόν να μην ξεκινάτε με πολύ ανταγωνιστικές λέξεις και σιγά σιγά όταν η ιστοσελίδα σας αρχίζει και ωριμάζει να μπαίνετε πιο δυναμικά.

Ανήθικες τεχνικές - black hat technicks

Είναι ότι χειρότερο μπορεί να κάνει κάποιος και το αποτέλεσμα μπορεί να είναι σοβαρό και μόνιμο για την ιστοσελίδα του. Ένα website που χρησιμοποιεί μαύρες τεχνικές S.E.O είναι πιθανό στην αρχή να πετυχαίνει πολύ υψηλές θέσεις για πολύ ανταγωνιστικές λέξεις αλλά όπως λένε και οι φίλοι μας οι Αμερικάνοι "what comes up must come down". Αυτό δεν θα διαρκέσει για πολύ και μόλις εντοπιστεί, τότε θα φύγει από τη βάση δεδομένων - λίστα της μηχανής. Σκεφτείτε λοιπόν τι συνέπειες θα είχε αυτό σε ένα φημισμένο προϊόν; καταστρεπτικές θα έλεγα. Γι αυτό ξεχάστε ότι ανήθικο σκέφτεστε.

Keyword density

Πολλοί από εσάς θα έχετε ακούσει για τη φράση keyword density που ουσιαστικά είναι η πυκνότητα των λέξεων κλειδιών που χρησιμοποιούμε στη σελίδα μας. Έχει παρατηρηθεί ότι αλλάζοντας το περιεχόμενο του κειμένου της ιστοσελίδας μας αυτό μπορεί να επηρεάσει θετικά είτε αρνητικά τη θέση κατάταξης μας. Η πυκνότητα των λέξεων θα πρέπει να γνωρίζετε ότι μετράται με ποσοστό επί της εκατό % και κάθε μικρή αλλαγή μπορεί να επιφέρει ανακατατάξεις. Σε περίπτωση λοιπόν που σκέφτεστε να κάνετε κάποια ανανέωση στο περιεχόμενο σας, συζητήστε το πρώτα με τον υπεύθυνο που σας έκανε τη μελέτη βελτιστοποίησης.

Αλλαγή στον κώδικα

Είναι γνωστό ότι αλλαγές στον κώδικα html μπορούν να επιφέρουν αλλαγές στις θέσεις κατάταξης. Για παράδειγμα μεγάλα JavaScript's στην αρχή της σελίδας εμποδίζουν τους spiders να σκανάρουν τα κείμενα σας (ΟΧΙ πάνω από 250 γραμμές). Αλλαγές επίσης στα Meta Tags ή μετονομασίες των υπαρχόντων σελίδων μπορούν να σας μετακινήσουν για κάποια χρονική περίοδο. Προσοχή λοιπόν σε τέτοιες μεταβολές. Επίσης προσοχή στα λάθη. Μην αφήνετε πότε λάθη στον κώδικα γιατί οι spiders δεν μπορούν να αναγνώσουν το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας.

Links (συνδέσεις)

Οι συνδέσεις της ιστοσελίδας σας με άλλες είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας βελτιστοποίησης και σίγουρα σας ανεβάζει τη δημοτικότητα. Εάν παρατηρήσατε ότι η ιστοσελίδα σας κατέβηκε κάποια σκαλιά στο google για παράδειγμα, σπεύστε να δείτε αν κάποιοι ισχυροί δεσμοί που είχατε κάνει στο παρελθόν είναι ακόμη στη θέση τους. Για να το διαπιστώσετε αυτό γράψτε στο search box: link:http://www.yourwebsite.gr

Ο Server που σας φιλοξενεί

Εάν ο server σας δεν είναι σταθερός, εάν η διεύθυνση IP είναι μοιρασμένη και διάφορα άλλα μπορεί να βλέπετε συνεχώς αυξομειώσεις της θέσης κατάταξης σας. Επίσης υπάρχουν πολλές περιπτώσεις που ο server δεν λειτουργεί κανονικά ή κάνει λάθη με τους crawlers, μπορεί να σας βγάλει έξω από τη λίστα της μηχανής αναζήτησης. Στην επιλογή του server θα πρέπει να είστε πολύ προσεκτικοί.

Συμπέρασμα

Ο αλγόριθμος των μηχανών αναζήτησης είναι πολύπλοκος και συνεχώς αλλάζει μορφή έτσι ώστε πότε κανείς να μην μπορέσει να εντοπίσει τη φόρμουλα που θα τον κατατάσσει συνεχώς πρώτο. Επίσης οι τρεις μεγαλύτερες μηχανές αναζήτησης το GOOGLE, MSN, YAHOO είναι συνεχώς σε πόλεμο μεταξύ τους για το ποιος θα μπορέσει να παρέχει στον χρήστη τα πληρέστερα και τα σχετικότερα - ποιοτικότερα αποτελέσματα αναζητήσεων. Ψάχνοντας και στις τρεις μηχανές αναζήτησης με την ίδια ακριβώς λέξη κλειδί το πιθανότερο είναι να πάρετε τρία διαφορετικά πρώτα αποτελέσματα. Αυτό συμβαίνει γιατί και οι τρεις έχουν δικούς τους spiders και δικούς τους αλγόριθμους. Η μια μηχανή δίνει περισσότερο βάρος σε μια παράμετρο από ότι η άλλη με αποτέλεσμα να κάνουν τη ζωή μας πιο δύσκολη. Η συμβουλή μου είναι να μην προσπαθήσετε να βελτιστοποιηθείτε για κάθε μια ξεχωριστά και θυμηθείτε πως αν έχετε ένα καλό περιεχόμενο και με τη σωστή χρήση S.E.O τεχνικών, πάντα θα πετυχαίνετε καλές θέσεις, ασχέτως αν δεν είναι πάντα οι πρώτες. Αν είστε στις 20 πρώτες θέσεις για τη λέξη που θέλετε είναι επιτυχία

Ανάλυση του φίλτρου Sandbox

Άρθρα για τις μηχανές αναζήτησης (S.E.O)

Μηχανές αναζήτησης τι "θέλουν"
Ανάλυση κίνησης ιστοσελίδων
Αξιολόγηση ιστοσελίδων
Δημιουργήστε δεσμούς - links
Επιλογή λέξεων κλειδιών

Παρακολούθηση αποτελεσμάτων
Τα 10 απαγορευτικά σημεία
Μηχανές αναζήτησης & FLASH
Λόγοι που μεταβάλουν το SERP
Ανάλυση του φίλτρου Sandbox